Från pixarfilmer till vibrerande sängar

Guess who?
Mjo, här är lilla jag igen.
Hur krossar man ett hjärta?
De är nog de lättaste man kan göra.
Det första jag relaterar till är Emilie Autumns dikt "who to break a heart"
(http://www.youtube.com/watch?v=LGoAYH6UsrY&feature=related)
"Just find a light
And switch it off"
För kärlek finns inte där om man inte tillåter den.
Faktum är
Att kärleken aldrig ens fanns där.
Alla dessa illusioner kärlek, förälskelse, är bara onödigt tjaffs.
Självklart, kan man ju tycka att man har hittat "den rätte" och springa runt och va vilt sex med honom/henne/den
Men snälla, inbillar dig inte om att de kommer vara så förevigt.
Men vi är dock människor, patetiska små varelser, och självklart inbillar man sig sånt.
För det är det ända sättet och kunna fortsätta orka.
Eller?
För en vecka sen skulle jag nog ha sagt ja.
Men nu är jag inte så säker.
För mitt liv har skakats om den del sen dess.
Medans en stor del av mitt liv lämnade mig.
Kom den andra och knackade på dörren.
Jag har nog aldrig skrattat så mycket åt pixarfilmer, kärlek och vibrerande sängar.
Säg mig.
Är de dethär som kallar kärlek?
Eller lycka?
Eller total dumhet?

Men en sak är säker
Jag vill att den stannar.

Ett litet tag iallafall.

/Fiskaren out


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är en bra tankeställning.... men inget du som är så ung ska behöva tänka på gumman försök ta dagen så den kommer du har ju hela livet framför dig... Kram

2009-06-24 @ 20:14:19
Postat av: Anonym

Det skulle ståt: Kram //bobin

2009-06-24 @ 20:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0