Saknad? Vad är det?

Jo.
Den frågan har jag ställt ig själv ett antal gånger.
Varför saknar man saker?
Hur mycket kan man sakna någon?
Jag har en tendens att alltid sakna människor och ting.
Varför?
Vad har jag för rätt att göra det?
Räcker inte det jag redan har?
Vissa människor (mig själv inräknat) går hela deras liv och saknar.
Efter sin barndom.
Kanske en gammal vän som inte är längre är med oss.
Kanske till och med en mamma eller syster.
Kanske ett gammalt hus den var tvungen att flytta ifrån.

Varför gör man det?
Saknad tillhör ofta det förflutna.
Och det förflutna kommer sällan tillbaka.
Men ändå står vi fast vid den bittra saknaden.
Varför kan man inte bara nöja sig med det som har varit?
Varför tänker ingen "Det var kul så länge det varade, men nu är det dags att gå vidare!"

Många frågor
åter igen
men var finns alla svaren?

/ den efterblivna, out.

Kommentarer
Postat av: Pälsbeklädda fiskpojken

För att de som har varit är solid mark och minnen.

Nuet, är pågående och framtiden är osäker.

För att vi ska känna oss trygga på någon nivå så klänger vi oss fast smått (eller mer) vid vårat förflutna.

"Vi är slampor och går tillbaka till dem som fortfarande gillar oss" Samma sak men vi går tillbaka till minnen som gör oss trygga.



Trots min dåliga förklarning förstår du nog, det har du alltid gjort.

2009-06-29 @ 11:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0